Tackan bättre

Tackan som blev dålig igår är lite bättre, äter och dricker, men hon har inte rest sig. Har vänt på henne några gånger så hon inte ligger på samma sida hela tiden. :) Tandköttet är mera rosa nu också. Bra! :)
Inga mer lamm, det är några stycken som borde komma när som helst nu, sen är det några eftersläntare som knappt satt juver ännu. Ett litet lamm har fått klumpfot. Hehe, alltså jodopaxomslag, han har en klövböld. :I Känns ju konstigt med en stor klump på foten tycker han! Hoppas den blir bra fort. Har aldrig haft så mycket trassel med lammningen förut som i år, kvarblivna efterbörder, dödfödda, lamm som dött (en blev ihjälstångad när den råkade komma in i grannboxen för några dagar sen! :( ), klövbölder och annat hej o hå. Men som Lolo sa till mig; tackorna tycker väl det är dags att jag lär mig lite mer! :)

De små galna valparna levde rövare idag, de sprang runt på golvet när jag städade lådan. B) Esther hade fullt upp att hålla koll på sina leksaker, vad valparna pysslade med och säga åt dem när de var olydiga! :p Haha!
En valp fick total-fnatt och svängde runt i små cirklar, de är ju kelpies, hehe! ;)

Var en sväng till Karlsborg med pappa också och handlade lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0