Hämtat fårfoder

Idag var pappa och jag iväg till Hova och hämtade fårfoder, köpte även aleovera-gel åt Esthers juver, hon är narig och sårig av valparnas klor!

När vi kom hem bytte jag om och gick ut till fåren, och där hade det hänt grejer! Kollade dem innan vi åkte och då var det lugnt.. :I Nu fanns två lamm, men den ena matchade inte med tackan.. tackan hade dock blod i rumpan så jag tänkte, jaja, då är det väl rätt då. Men hennes lamm såg precis ut som den andra tackans lamm! När jag sedan gjorde iordning nya boxar så hittade jag ett svart dött lamm i hörnet... :( Den var inte slickad och såg lite konstig ut så den var nog död vid födseln. Alltså har den tackan snott den andra tackans första lamm. Men nu var ju båda lyckliga mödrar till varsitt lamm istället, och lammen får egen mjölkbar istället för att dela! :) Så 6032 adopterade ett tacklamm och Vivan fick kvar ett bagglamm.

4056 är mycket piggare nu, men får vara kvar i box en dag till medans hon får penicillin.

Valparna har börjat smita ur lådan nu, dags att ta fram kompostgallren! ;) Jag tycker att de leker nu också! Busar med varann och biter och morrar, haha!
Har klippt klorna på tre av dem ikväll, en ganska stilla, en sprattel och gnäll och en lugn med lite sprattel på slutet. :) (Wanna Be Startin' Somethin', Man in the Mirror och Ben).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0