Ridit, ridit och ridit lite till...

13/6
Red först Fröja, sju kilometer. Började med skritt en km, sen trav två km. Hon kändes trött så jag skrittade 500 meter innan jag vände hemåt igen, då blev hon pigg! ;) Tokfian! Travade 2,5 km, hon bjöd till galopp i en liten backe på slutet, kändes bra. Sen skritt sista kilometern. Tog 57 minuter. (Då stod jag still nån minut oxå och fixade med mobilen som ringde).
Sedan red jag Sara samma tur, exakt likadant! Hon blev också trött under första traven, men piggade på sig efter mellanskritten igen. Bjöd inte lika naturligt till galopp i samma lilla backe, men var helt med på noterna när jag bad om galopp, och höll galoppen längre än vad Fröja gjorde. Dessutom bjöd hon fortfarande framåt i traven när jag saktade av! :D Vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att Sara var mindre flåsig, dock mer svettig! Kul att jämföra!

12/6
Idag kom hovis igen och gjorde klart resten, helskoning för Cora (japp, det gick jättebra, hon sov nästan), helskoning för X-ina och verkning för Roxanne och Rojin. Gick bra alltihopa.

11/6
Red Cora. Blev ca tre kilometer. Det tog 50 minuter, hehe, vi hade en diskussion också på vägen. På vägen jag valde finns en stor sten som står rakt upp bredvid vägen, inget runt den, dvs livsfarlig tycker hästarna! ;) Cora stannade en bra bit innan stenen och stirrade på den, jag kände hur hon frös fast, blev stel och hennes hjärta började banka hysteriskt! Så började dansen... några steg fram, många steg bak.. Så börjar hon såklart med sina små stegringar samtidigt som hon kastar sig runt för att sen avsluta med en liten studts! Jag bestämde mig för att vi ska fram till stenen och jag ska INTE sitta av! :F Efter en stunds larvande provade jag en annan strategi, gå fram och stanna innan hon hinner stanna. På så vis kom vi framåt tre steg i taget, två gånger kastade hon sig runt och sprang åt andra hållet, men på´t igen! Och så försökte jag att få ner huvudet på henne, mindre adrenalin och svårare att stegra då. Till slut kom vi fram till den fasansfulla stenen och den var ju inte märkvärdig alls... :I Sedan gick vi hemåt. Travade ca 100 meter, och hon var jättemedgörlig och höll ner huvudet fint av sig själv och travade lugnt. :) Najs!
Senare red jag X-ina, 3,8 km. Tog 48 minuter. Travade ca en kilometer, hon jobbade på jättefint! :) Stod en bra stund och pratade med grannen då också, men det är inte medräknat i ridtiden. :)

10/6
Red Fröja klättringsrundan, dvs skritt en km, trav en km, in i skogen till klätterbacken, tre gånger upp = 200 m, tre gånger ner =200m. Sedan ut på vägen igen, trav en km och skritt sista kilometern hem. :) Flåsig i backen! Sammanlagt är rundan fem km, och 55 minuter tog det.
Red samma runda med Sara, tyckte hon vart mindre flåsig i backen faktiskt. Hm! Tog lika lång tid också! 55 minuter!
Fick som en nytändning med Sara då, det var riktigt kul! :D Pigg var hon också! :)


Här kommer en bild på en flodhäst...jag menar X-ando :)

Kommentarer
Postat av: Anna Liljeberg

Det där ser ju mysigt ut!

2009-06-14 @ 15:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0